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이준석 | 공과대학 전자전기공학부 (제2공학관)

  • 직급:
    조교수

학력

  • [2011] 학사 아주대학교 전자공학부
  • [2013] 석사 아주대학교 전자공학과 인버터
  • [2015] 박사 아주대학교 전자공학과 인버터

주요경력

  • 한국철도기술연구원 (2015-11-01)

주요연구분야

- 전력발전시스템(태양광발전, 풍력발전)
- 전기추진시스템(철도,자동차)

컨설팅 가능 분야

- 전력전자
- 신재생에너지
- 계통연계시스템
- 모터드라이브
- 전기철도

연구업적

  • 일반논문[20230101] Priority-Based Model Predictive Control Method for Driving Dual Induction Motors Fed by Five-Leg Inverter
  • 일반논문[20221001] Single-Phase Five-Level IT-Type NPC Inverter With Improved Efficiency and Reliability in Photovoltaic Systems
  • 일반논문[20220901] L-filter Design of Vienna Rectifier with DPWM Method
  • 일반논문[20220801] A Power Loss Reduction Method of a Flying Capacitor Dual-Inverter Using DPWM based on Active and Reactive Power Separation Control
  • 일반논문[20220801] Review of wide band-gap technology: power device, gate driver, and converter design
  • 일반논문[20220701] High Efficiency Integrated Transformer Design in DAB Converters for Solid-State Transformers
  • 일반논문[20220501] High-Efficiency Module Design of Solid-State Transformers for Railway Vehicles
  • 일반논문[20220401] 도시철도차량용 3MW급 반도체 변압기 시스템 설계 및 차량 운전조건을 적용한 손실 분석
  • 일반논문[20220401] 고속철도 차량용 반도체 변압기에 사용되는 DAB 컨버터와 CLLC 공진형 컨버터의 비교/분석
  • 일반논문[20220401] Velocity Profile-Based Evaluation and Improvement of Lifetime of Power Devices in Railway Propulsion Inverters
  • 일반논문[20220401] 선형성이 우수한 과변조 기법의 DSP 구현 방법
  • 일반논문[20220401] 단전원 듀얼 인버터의 데드타임으로 인한 영상전류 억제 방법
  • 일반논문[20220301] High-Efficiency Module Design of Solid-State Transformers for Railway Vehicles
  • 일반논문[20211201] Diagnosis and Tolerant Control Methods for an Open-Switch Fault in a Vienna Rectifier
  • 일반논문[20210901] 전기기관차의 북한철도 운행을 위한 견인정수 선정 연구
  • 일반논문[20210901] Six-step operation strategy for direct self-control method of interior permanent magnet synchronous motors based on torque angle
  • 일반논문[20210301] Sinusoidal Harmonic Voltage Injection PWM Method for Vienna Rectifier With an LCL Filter
  • 일반논문[20201201] 운행 프로파일 기반 도시철도차량용 반도체 변압기의 전력 반도체 소자 수명 평가
  • 일반논문[20201201] An Improved Phase-Shifted DPWM Method for Reducing Switching Loss and Thermal Balancing in Cascaded H-Bridge Multilevel Inverter
  • 일반논문[20201201] Carrier-Based Discontinuous PWM Method for Five-Leg Inverter
  • 일반논문[20201001] 도시철도차량 추진시스템의 제어방법에 따른 IGBT 모듈 수명비교 평가
  • 일반논문[20200924] Switching Frequency Determination of SiC-Inverter for High Efficiency Propulsion System of Railway Vehicle
  • 일반논문[20200430] 반도체 변압기 시스템 구성 분석
  • 일반논문[20200430] 방열구조에 따른 고속철도용 영구자석동기전동기 열해석 분석
  • 일반논문[20200306] Comparative Evaluation of Lifetime of Three-Level Inverters in Grid-Connected Photovoltaic Systems
  • 지식재산권[20200914] 철도차량용 추진인버터의 전력반도체 소자 잔존수명 예측 장치 및 방법
  • 지식재산권[20200903] 5-레그 인버터를 이용한 펄스 폭 변조(PWM) 제어 방법 및이의 장치
  • 지식재산권[20200710] 5레그 인버터 제어 장치
  • 지식재산권[20200706] 지능형 반도체 변압기 시스템의 전력 균형 제어 장치
  • 지식재산권[20200514] 철도역사 및 수소연료전지 하이브리드 철도차량의 에너지 관리 시스템(Energy Management System for Railway station and Hydrogen Fuel Cell Hybrid Railway Vehicle)
  • 지식재산권[20200511] 배터리 용량 감소 기능을 갖는 철도차량 추진 시스템
캠퍼스별 교무팀