변경원 사진

변경원 | 경영대학원 (법학관/대학원동)

  • 직급:
    강의전담조교수

연구업적

  • 일반논문[20230201] Big Data Analysis of the Women Who Score Goal Sports Entertainment Program: Focusing on Text Mining and Semantic Network Analysis.
  • 일반논문[20230201] A Study on FIFA Partner Adidas of 2022 Qatar World Cup Using Big Data Analysis
  • 일반논문[20230131] 실업팀 선수가 지각하는 진정성 척도 개발에 관한 연구
  • 일반논문[20230131] 스포츠용품 크로스오버 쇼핑객의 기대충족과 소비자태도, 쇼핑성향 및 쇼핑만족과의 구조적 관계
  • 일반논문[20221231] 스포츠웨어 브랜드 소비자의 크로스오버 쇼핑 구매경험에 관한 정성적 연구
  • 일반논문[20221231] A study on the structural relationship between sportswear brand authenticity and customer satisfaction, brand attachment, repurchase intention, and word of mouth intention
  • 일반논문[20221231] A Study on the Authenticity, Job Satisfaction, Organizational Commitment, Quality of Life and Job Performance of the Business Sport Team Players
  • 일반논문[20221130] Analysis of Value System of Sportswear Brand Shopper according to Crossover Shopping Pattern: Webrooming and Showrooming
  • 일반논문[20211231] A Structural Relationship between Pleasure and Customer Satisfaction, Switching Costs, and Relationship Commitment in Fitness Center
  • 일반논문[20210630] The Structural Relationship among Selection Attributes, Consumption Value Brand Attitude, Fun, Brand Loyalty and Quality of Life in Athleisure
  • 일반논문[20210331] Exploratory Study on Professional Baseball Fan Experience Management: Based on In-Depth Interview and Customer Journey Map
  • 일반논문[20210331] A Study on the Viewing Experience and Performance of Professional Baseball Team: The Team Performance Side and the Fan Performance Side
  • 일반논문[20201031] 태권도 지도자의 마음챙김과 수련생지향성에 관한 연구 : 감정소진와 감정조절의 다중매개 모형 검증
  • 일반논문[20200930] 피트니스 센터 고객의 경험가치와 브랜드 애착, 지속의사 및 프리미엄 지불의도에 관한 연구
  • 일반논문[20200630] 가치평가를 통한 프로야구 구장의 위수탁 사용료 산정 연구: 신축구장을 중심으로
  • 일반논문[20200630] 스포츠용품 소비성향과 제품선택요인, 재구매의도의 관계
캠퍼스별 교무팀